Pražská doprava budoucnosti?

Snad každý po zkušenostech z pražské MHD někdy zatoužil mít tramvaj nebo metro sám pro sebe. Nemuset se mačkat, klátit sebou v zatáčkách anebo žebrat o místo u mladších… Obzvlášť vysokou citlivost v tomto směru projevují osoby s rozvinutou sociální fóbií, které hromadná doprava stresuje ze samé podstaty. K posouzení proto předkládám několik návrhů sólových dopravních prostředků budoucnosti.

 

Upravený tramvajový vůz vychází z podoby legendárního typu T3, jehož kapacita byla v tomto případě snížena na pouhá dvě místa pro cestující. Jak si můžete povšimnout, tramvaj je koncipovaná jako maglev. Byl z ní tudíž odstraněn nepotřebný sběrač, což zároveň představuje naději, že by se Praha mohla v budoucnu zbavit spleti tramvajových trolejí.

 

Zkrácená tramvaj Lil' T3

 

V případě dvojice autobusů posloužily za vzor modely Škoda 706 RTO a Karosa ŠM 11. Pro potřeby omezeného počtu cestujících jim byla odebrána jedna z náprav. Rovnováhu vozům dodává gyroskop, který jim současně propůjčuje velmi dobrou manévrovatelnost v městských ulicích.

 

Zkrácené autobusy

 

Bezbariérový vagón metra pro osoby se zvýšenou sociální citlivostí je variantou vozu M1, provozovaného na pražské lince C. Pasažérům navíc skýtá výhodu, že je v jejich osamění jen tak nepřekvapí revizor.

 

Zkrácený vůz pražského metra

 

Pokud jste dočetli až sem a dosud v textu nerozeznali nadsázku, vězte, že všechny snímky vznikly ve Photoshopu. Žádný z uvedených modelů nikdy neexistoval a s vysokou mírou jistoty ani existovat nebude. Děkuji za pochopení a smysl pro humor.

 

Zkrácená tramvaj Lil' T3